Jak wygospodarować czas na ćwiczenia

Chciałabyś ćwiczyć, ale praca i domowe obowiązki zajmują cały Twój dzień? Nie wiesz jak wygospodarować czas na wysiłek fizyczny? Nie chodzi o to, żebyś nagle zaczęła ćwiczyć po kilka godzin dziennie, spóźniać się do pracy i zaniedbywać dzieci. Chodzi o to, być zwróciła uwagę na swoje codzienne przyzwyczajenia. Może niektóre z nich będziesz mogła zastąpić zdrowszymi odpowiednikami?

Sport nie musi oznaczać wykonywania najbardziej znanych dyscyplin: zapisania się na tenis lub codziennego pływania. Nie musisz od razu przesiadać się z samochodu na rower ( choć w godzinach porannych korków i popołudniowego szczytu to bardzo kusząca opcja ). Wystarczy, że zawsze, w przypadku gdy możesz wybrać schody albo windę wybierzesz te pierwsze. Być może warto od kilku skłonów, głębokich wdechów i wydechów rozpoczynać dzień? Od razu poczujesz się lepiej. Ćwiczenia rozciągające możesz uprawiać podczas oglądania telewizji, a wieczorne czy poranne wizyty w sklepie mogą być świetną okazją do przebiegnięcia kilkudziesięciu metrów. Być może dobrym pomysłem jest rowerek stacjonarny, z którego będziesz mogła korzystać np.. podczas pomagania dziecku w odrabianiu pracy domowej.

Uprawianie sportów niesie ze sobą mnóstwo korzyści, jest też jednak czasochłonne. Ciężko jest rozłożyć obowiązki tak, by codziennie znaleźć godzinę lub dwie na wysiłek fizyczny. Pamiętaj, że możesz zacząć od małych kroków, stopniowo zwiększając ilość ruchu, jeśli tylko Twój plan dnia na to pozwoli.

Dodaj komentarz