Korzyści z uprawiania sportu w każdym wieku

Aktywność fizyczna to coś, co warto uczynić codziennym nawykiem i znajdować regularnie czas na ćwiczenia co najmniej trzy razy w tygodniu. Korzyści z uprawiania sportu odnoszą zarówno rosnące dzieci i młodzież, ludzie prowadzący siedzący raczej tryb życia, jak i osoby starsze. Regularna aktywność pozwala znacząco przedłużyć sprawność. Podczas spacerów, biegania, jazdy na rowerze, itp. dotleniony jest cały nasz organizm – także stawy i kości, co pozwala dłużej zachować dobrą kondycję i samodzielność. Lepiej ukrwione dzięki umiarkowanemu wysiłkowi fizycznego tkanki lepiej się regenerują, stają się mocniejsze, kości są gęściej upakowane, przez co regularne ćwiczenia aerobowe zapobiegają rozwojowi osteoporozy. Ćwicząc przez całe życie lepiej znosimy też codzienne sytuacje, jak wchodzenie po schodach czy podbieganie, kiedy trzeba. Regularne ćwiczenia regulują ciśnienie krwi, wzmacniają ściany naczyń krwionośnych, pomagają regulować stężenie cukru i cholesterolu we krwi, poprawiając cały nasz metabolizm. Warto więc wybrać odpowiedni dla siebie sport, dostosowany do poziomu sprawności oraz naszych możliwości. Zaprocentuje to na długie lata i nie tylko modeluje sylwetkę, ale też poprawia jakość naszego życia.