Jak ułożyć własny plan treningowy

Kiedy decydujemy się na uprawianie sportu indywidualnie i nie chcemy lub nie możemy sobie pozwolić na korzystanie z usług trenera personalnego, musimy sami opracować plan ćwiczeń. Na szczęście dostępne jest dziś wiele poradników, jak rozpocząć uprawianie różnych dyscyplin, fora internetowe, gdzie można wymieniać się doświadczeniami i szukać podpowiedzi, czy też różne aplikacje ułatwiające śledzenie własnych postępów i osiągnięć.
Warto skorzystać z jednorazowych konsultacji z trenerem czy zapisać się na zajęcia w grupie chociaż dwa razy w miesiącu – w ten sposób dowiemy się, w jaki sposób prawidłowo i bezpiecznie wykonywać ćwiczenia oraz jakie będą najlepsze dla celu, który chcemy osiągnąć.
Opracowując swój plan ćwiczeń, musimy wybrać dni i godziny, w których mamy czas na uprawianie sportu, jak i zestawy ćwiczeń. Jeżeli planujemy ćwiczenia siłowe – uwzględnijmy różne partie mięśni, aby rozwijać je harmonijnie, jeżeli treningi kardio i interwałowe – serie powtórzeń różnych ćwiczeń, jeżeli bieganie – w pierwszych treningach będziemy biec przez kilka minut, a więcej spacerować, z każdym dniem możemy czas biegu wydłużać, inaczej nie zbudujemy kondycji, a tylko zmęczymy się nadmiernym wysiłkiem i szybko zniechęcimy.